טיפים לאריזה נכונה

פרטי התקשרות:

חברת סוניגו גאה מאד בצוות האריזה המקצועי שלה. האורזים שלנו עברו הכשרה מקצועית והם משתמשים בשיטות ובחומרים החדשים ביותר כדי להבטיח שחפציכם יגיעו בבטחה ליעדם הסופי.

אריזה וטעינה נכונות הן השלבים הקריטיים ביותר של המעבר שלכם. תכולת בית ארוזה וטעונה היטב מגיעה ליעד בבטחה. במידה ובחרתם לארוז בעצמכם, בין אם באופן חלקי ובין אם באופן מלא, חשוב שתכירו את הטכניקות שיגנו על הרכוש שלכם בדרך הטובה ביותר. מוכנים? ארזו!

מספר חוקי אריזה בסיסיים:

הגבילו את משקל הקרטונים במידת האפשר ל-25 קילו כדי להקל על הטיפול בהם

עטפו חפצים בקפידה

דאגו לריפוד לספיגת זעזועים

השתמשו בקרטונים חזקים שניתן לסגור אותם

וודאו שהקרטונים ארוזים היטב ושאין בהם בליטות או גומות

השתדלו לא לערבב בין חפצים השייכים לחדרים שונים

ערכו רשימת דברים בסיסיים

הכנת רשימה מפורטת // Check List

עשו רשימה מפורטת של מה שאתם שמים בכל קופסה שאתם אורזים. זה יעזור לכם לקבוע את ערך המשלוח לצורכי ביטוח ולעבור את המכס באופן יעיל.

זכרו שאחריות הביטוח מוגבלת במידה וארזתם בעצמכם. בדקו אתנו אם אריזה עצמית אכן חוסכת לכם כסף (ברוב המקרים – לא!) ובדקו מהן מגבלות האחריות במקרים אלו.

התחילו עם חפצים של עונות אחרות. לאחר מכן, ארזו חפצים שאתם משתמשים בהם לעיתים רחוקות בלבד. את מה שנחוץ לכם עד ליום המעבר השאירו לסוף.

רוקנו את המגירות מחפצים שבירים, נשפכים ומדברים שלא מומלץ לכלול במשלוח כמו גם מכל דבר העשוי לגרום נזק. ניתן להשאיר במגירות שמיכות, סוודרים, בגדים תחתונים, מגבות ודברים רכים וקלים מן הסוג הזה.

ארזו דברים דומים יחד. אל תארזו פסלים עדינים ומחבטי פלדה באותו הקרטון.

שמרו את כל החלקים ביחד כמו גם דברים זוגיים. כדאי לרכז מתלים לווילונות, מסמרים למראות ומחברים מסוג זה בשקית פלסטיק או בד (הניתנות לרכישה מחברות ההובלה) ולקשור אותם לחפצים להם הם שייכים.

גלגלו את החוטים החשמליים וקשרו אותם היטב.

עטפו כל חפץ בנפרד בנייר. לעטיפת כלי חרסינה, קריסטל וחפצים שבירים השתמשו בנייר טישו ובממחטות נייר.

עטיפה צבעונית תמשוך את תשומת ליבכם לדברים הקטנים ביותר. השתמשו בשכבה כפולה של נייר עיתון לאריזה חיצונית.

הניחו שכבה של נייר בתחתית הקרטון לריפוד.

ארזו בשכבות: הניחו את הדברים הכבדים למטה. אחריהם יבואו החפצים בעלי המשקל הבינוני. הניחו את הדברים הקלים בחלק העליון.

כשאתם מסיימים לבנות שכבה, מלאו חללים ריקים בנייר והוסיפו עוד נייר כבסיס לשכבה הבאה או השתמשו בפיסות קרטון כחוצצים.

רפדו היטב את הקרטונים בעזרת נייר. ניתן לרפד גם בעזרת מגבות ושמיכות קלות. ככל שהפריט עדין יותר, הצורך בריפוד גדול יותר. וודאו שאינכם משאירים קצוות חדים ללא כיסוי.

ארזו את החפצים העדינים שעטפתם בנפרד או רכזו אותם בקבוצות קטנות בקופסאות קטנות מרופדות בנייר.

הניחו את הקופסאות הקטנות בקופסה אחת גדולה, תוך שאתם ממלאים את החללים הריקים בנייר.

השתדלו לא להעמיס את הקרטונים, אך שאפו לאריזה הדוקה אשר תמנע מן החפצים לזוז. על המכסה להיסגר בקלות, ללא הפעלת כוח וללא קיפול פנימי.

סגרו היטב את כל הקרטונים עם "סלוטייפ", מלבד אלו המכילים פריטים המופיעים בטופס הפירוט כדברי ערך United High Value Inventory. אותם יש להשאיר פתוחים לבדיקת מפעיל המשאית.

לאחר שסיימתם עם קרטון מסוים, פרטו את תוכנו על דופן הקרטון (וודאו שהפירוט בולט לעין כשהקרטונים נערמים אחד על השני) וכן במחברת מיוחדת. אפשר גם למספר את הקרטונים ו/או לתת להם קוד.

ציינו את שמכם, כמו גם את החדר שאליו שייך כל קרטון, בכתובת היעד. הדביקו סימון על הדלת של כל חדר בכתובת היעד בתיאום מלא עם הסימון על גבי הקרטונים, כך שהמובילים יוכלו להביא את הקרטונים לחדר המתאים ללא קושי.

סמנו באופן מיוחד את הקרטונים שהנכם רוצים לפתוח ראשונים.

איך אורזים

חרסינה, כלים מזכוכית ומכסף

אורזי חברות ההובלה עושים שימוש במארז מיוחד לצלחות.
מדובר בקרטון קשיח במיוחד עם מבנה של דפנות כפולות לכלים מחרסינה, זכוכית וכלים שבירים למיניהם שגודלם אינו עולה על-45 ס"מ.
מומלץ לרכוש אריזות אלו מחברת ההובלה, אלא אם באפשרותכם אפשרות להשיג אריזות בעלות מבנה וחוזק זהה.

עטפו את כלי החרסינה והזכוכית בנפרד בנייר נקי. השתמשו במספר פיסות נייר, התחילו מן הפינה ועטפו באלכסון תוך הכנסת הקצוות העודפים. שכבה כפולה של עיתון תשמש כמעטפת חיצונית. דרושה כמות נדיבה של נייר וריפוד לכל כלי החרסינה והזכוכית. סמנו את הקרטונים: שביר צד זה למעלה (Fragile This Side Up).

צלחות חרסינה וזכוכית

צלחות גדולות מחרסינה ומזכוכית, כמו גם כלים שטוחים אחרים, מתאימים במיוחד כשכבה תחתונה במארז צלחות.
הניחו חומר מרפד בתחתית הקרטון.
עטפו כל כלי בנפרד ועטפו עד שלושה פריטים בעטיפה אחת כפולה של נייר עיתון.
הניחו את הפריטים בקרטון בשורה בקצה.
הקיפו את החבילה בנייר, וודאו כי אינכם משאירים חללים ריקים. הוסיפו כמה סנטימטרים של נייר מעל לחבילה על מנת להגן על השוליים.
נייר זה יהווה בסיס לשכבה הבאה.
חוצצים אופקיים מקרטון עשויים לעזור לשמירה על גובה השכבות.
ניתן לסדר את הצלחות הקטנות, הצלוחיות והקעריות השטוחות יותר בשכבה שנייה.
ארזו אותן כפי שארזתם את הצלחות הגדולות יותר.

קערות וחפצים בעלי צורה מיוחדת

בהתאם למשקלם, ניתן להשתמש בקערות וחפצים בעלי צורה מיוחדת כשכבה תחתונה או אמצעית. ארזו אותם כפי שארזתם את הצלחות השטוחות.
הציבו את הקערות השטוחות ביותר (מרקיות וכו') בקצה הקרטון ואת העמוקות (כגון קערות ערבוב) בזוגות או שלשות, הפוכות על שפתותיהם.
עטפו את מכסי הכלים לסוכר בנייר תוך הפיכתם והנחתם מעל לכלי הסוכר. עטפו את המכסה יחד עם הכלי בנייר נקי ולאחר מכן בשכבה כפולה של נייר עיתון. עטפו את הכלים לחלב, לרטבים וכלים דומים באותה הדרך והניחו אותם בעמידה בתוך הקרטון.
השלימו את השכבה בדומה לסעיף הקודם.

ספלים

גם אם אתם משתמשים באריזה מיוחדת לצלחות ובתאים מיוחדים לחרסינה, עטפו את הספלים בנפרד תוך שהנכם עוטפים את הידיות בשכבה נוספת של נייר.
לאחר מכן ארזו אותם עם הפנים כלפי מטה.
אם בחרתם שלא להשתמש באריזה מיוחדת, עטפו את הספלים כפי שתואר לעיל בשכבה כפולה של נייר והניחו אותם הפוכים על שפתותיהם על פני שכבה עליונה, כשכל הידיות פונות לאותו כיוון.
השלימו את השכבה כפי שעשיתם בסעיף הקודם.

כלי כסף

היות ואוויר גורם לכסף להשחיר, יש לעטוף את כל כלי הכסף בנייר נקי או באריזת פלסטיק לאיטום.
את הכלים העמוקים כגון קערות, סטים לתה וכלי הגשה יש לעטוף בקפידה כחפצים שבירים ולארוז אותם בדומה לכלי החרסינה.
את הכלים השטוחים הבודדים יש לארוז בנפרד או כסטים בנייר טישו או באריזת פלסטיק.
במידה וכלי הכסף ארוזים בקופסה, עדיף עדיין לעטוף כל כלי בנפרד ולהחזירו למקומו בקופסה, או לחלופין למלא את החללים הריקים בקופסה בנייר טישו או ממחטות נייר.
את הקופסה עטפו במגבת רחצה גדולה.

כלים שבירים

חברות הובלה רבות משתמשות ב"פצפצים" עבור פריטים שבירים במיוחד.
אם ברשותכם חפצים עדינים במיוחד ובעל ערך כספי גבוה, יתכן ועדיף לאפשר לאנשי מקצוע לארוז אותם עבורכם.
יתכן וידרשו חומרים מיוחדים להגנה מרבית.

פסלונים וחפצים עדינים אחרים

ראשית עטפו את החפצים בנייר טישו, ממחטות נייר או מגבות נייר.
לאחר מכן עטפו אותם בקפידה בעזרת נייר עיתון וודאו כי הכלים מוגנים היטב על ידי ריפוד מסיבי.
יש לעטוף מראות קטנות, משטחים ותמונות בנפרד בנייר טישו.
מגבת רחצה או שמיכה קלה מהוות עטיפות חיצוניות מצוינות וגם ריפוד איכותי לכלי הזכוכית.
הניחו את הפריטים הנ"ל באחד מקצוות הקרטון.

פרחים מלאכותיים

רצוי לארוז סידורי פרחים בקרטונים משלהם. עטפו אותם בקפידה בפלסטיק, נייר טישו או מגבות נייר. במידה והדבר אפשרי, קשרו את בסיס הסידור לתחתית הקרטון.
סמנו את הקרטון כשביר צד זה למעלה (Fragile This Side Up)
לקבלת מידע על מעבר של צמחים חיים, פנו לסוכן שלכם ובקשו לעיין בחוברת בשם "לעבור דירה עם צמחים".

בסיסי מנורות

לאחר הסרת הנורה וגוף התאורה, עטפו את הבסיס, את גוף התאורה ואת הנורה בנפרד בנייר עיתון. (מומלץ להשתמש בריפוד מנייר למנורות גדולות). הניחו את כל החלקים ביחד בקרטון ומלאו את החללים הריקים בנייר. ניתן להכניס יותר ממנורה אחת בקרטון אחד.

משטחי זכוכית / שיש / מראות גדולות / פסלים

פריטים אלה ניזוקים בקלות, כאשר הזכוכית והשיש עלולים להתנפץ.
אין לקרב נייר לתמונה בשמן.
מומלץ לפנות לחברת ההובלה לקבלת קרטונים מותאמים במיוחד ואריזות לחפצים מן הסוג הזה.

ספרים

ארזו את ספריכם במאוזן או עם הגב כלפי תחתית הקרטון.
אין לארוז ספרים כשגבם כלפי מעלה מכיוון שכך עשוי הדבק לברוח מן הכריכה. ארזו ביחד ספרים בעלי גודל זהה.
עטפו בנפרד ספרים בעלי כריכות יקרות או ערך סנטימנטלי מיוחד לפני אריזתם. בשל משקלם הרב של הספרים מומלץ להשתמש בקרטונים קטנים.

דיסקים, קלטות ותקליטים

הוציאו את הפריטים הללו ממכשיר הסטריאו או מארון האחסון שלהם. בשל משקלם הרב, יש לארוז תקליטים בקרטונים קטנים. אם אין לתקליטים אריזה מקורית, עטפו אותם בנפרד בנייר טישו או בפלסטיק נצמד בכדי למנוע שריטות. הציבו את הדיסקים והתקליטים בקצה הקרטון, לא בצורה מאוזנת, על מצע של נייר. הניחו בקצוות ספר גדול בעל כריכה קשה או חתיכות קרטון. בנו מעל שכבה נוספת של נייר. סמנו את תכולת הקרטון ורשמו Fragile. את הקלטות יש לארוז בקופסאות המקוריות שלהן ולאחר מכן יש לעוטפן בנייר. הניחו את הקלטות בצורה אנכית או אופקית, על גבי מספר שכבות של נייר.

ביגוד

בגדים התלויים על קולבים ושמורים בארונות מקרטון של חברות ההובלה יגיעו ליעד ללא קמטים. מומלץ לרכוש קרטונים מיוחדים מן הסוג הזה מחברת ההובלה שלכם. כל אחד מהארונות הנ"ל מכיל עד 60 סנטימטר של בגדים על קולבים. אם בחרתם שלא להשתמש בארוני קרטון, מומלץ להוריד את הבגדים מן הקולבים, לקפלם ולהעבירם למזוודה או לקרטון על מצע של נייר נקי. ניתן להשאיר בגדים בעלי משקל קל במגירות.

את הכובעים ניתן להשאיר בקופסאות שלהם ולהניח אותם בקרטון גדול. לחלופין, ניתן למלא את החלק העליון של הכובע בנייר טישו, לעטוף אותם בבד ולהניחם בקרטון על מצע של נייר נקי, כך שהכבדים ביותר מוצבים בתחתית. אין לארוז את הכובעים עם חפצים אחרים. אל תשכחו לסמן כשביר (Fragile).

את הנעלים ניתן להשאיר בקופסאות ולשים אותם בקרטון גדול. ניתן גם לעטוף כל נעל בנפרד ולאחר מכן בזוגות. מומלץ לרפד את הנעליים על מנת למנוע נזקים לעקבים ולקישוטים. אין להניח חפצים כבדים מעל לנעלים.

אנו ממליצים לכם לקחת את מעילי הפרווה שלכם אתכם ולא לשלוח אותם במשאית.

מצעים וכלי מיטה

ניתן לרכז שמיכות, סדינים, מפות, מגבות, ציפות וכלי מיטה אחרים בשקית פלסטיק גדולה אחת על מנת להגן עליהם. את השקית יש להניח בקרטון גדול על מצע של נייר נקי. עטפו את פריטים היקרים ביותר בנייר טישו. זכרו שניתן להשתמש בסדינים ובדים כריפוד. קיימים קרטונים מיוחדים למזרונים במידות שונות וניתן להשיגם בחברות ההובלה. את הכריות ניתן להשאיר במגירות או לארוז בקרטונים.

בדי ריפוד ווילונות

מומלץ להשתמש בארונות מקרטון לאריזת ווילונות ובדים. קפלו אותם לאורכם, הניחו אותם על קולב מרופד, סגרו אותם עם סיכה ותלו אותם בארון מקרטון. ניתן אף לקפל את הבדים והווילונות ולארוז אותם בקרטונים על מצע של נייר נקי או עטופים ברדיד פלסטיק.

שטיחים

השאירו את השטיחים על הרצפה, לטיפול אנשי חברת ההובלה. במידה והשטיחים חזרו מניקוי, השאירו אותם מגולגלים.

מכשירי חשמל גדולים

אריזת מכשירי חשמל גדולים דורשת הכנה. תאמו עם טכנאי שירות לשם הכנת המכשירים למשלוח או בקשו מן הסוכן שלכם שישלח איש מקצוע לצורך כך.

מכשירים קטנים

את המכשירים הקטנים כגון שעונים, מכשירי רדיו קטנים או מכשירים קטנים אחרים יש לעטוף בנפרד ולארוז בקרטון מרופד בנייר. את השעונים הקטנים, מכשירי הרדיו וחפצים דומים ניתן לארוז בקרטון שבו ארזתם את כלי המיטה או בסיסי המנורות. וודאו כי כל חוטי החשמל מגולגלים על מנת שלא ישרטו או יפגעו בפריטים האחרים.

כלי עבודה

יש לקשור יחדיו את כל כלי הגינון בעלי הידיות הארוכות, כמו גם את המטאטאים והמגבים. יש להסיר את חוטי החשמל מכל הכלים החשמליים ולארוז אותם בנפרד. ניתן להשאיר כלי יד בארגזי הכלים שלכם ולמלא את החללים בנייר, או לחלופין לארוז אותם לפי כללי האריזה הכלליים. בשל משקלם הכבד, יש לארוז את כלי העבודה בקרטונים קטנים.

ציוד חוץ

לפני יום המעבר יש לפרק את נדנדות הילדים, את האנטנות של מכשיר הטלוויזיה ואת סככות הגינה. אספו את כל החלקים וקשרו אותם יחד בחוט ניילון. שימו את כלי העבודה הקטנים בשקית מבד וקשרו אותה לציוד שלו הם שייכים. רוקנו את הדלק ממכסחת הדשא יום לפני המעבר.

דברי מזון

שלחו רק דברי מזון שנסיעתם בטוחה. אל תשלחו מוצרים שעלולים להתקלקל. בחורף, אל תיקחו עמכם דברים שעשויים לקפוא. יש לסגור אריזות פתוחות של מזון מיובש או אבקות כגון אורז, פסטה ודגנים. יש לרכז את כל התבלינים ועשבי התיבול, קוביות מרק, ג'לטין וחומרי הטעם בקופסה קטנה ולארוז אותם בקרטון גדול. יש להגביל את כמות קופסאות השימורים שיארזו בקרטון אחד, בשל משקלן הרב.

מספר מלים לגבי פריטים מיוחדים לשימוש ביתי

הפופולריות לה זוכים מוצרי אלקטרוניקה ביתיים הוסיפה לאריזה עצמית ממד מעניין נוסף. מחשבים ניידים ונייחים, תנורי מיקרוגל ומערכות סטריאו דורשים טיפול מיוחד על מנת להבטיח את הגעתם בשלום ליעד.

אם שמרתם את האריזות המקוריות של המכשירים, מומלץ להשתמש בהן לאריזה. במידה ולא, כדאי לפנות לחנות המוכרת פריטים דומים ולברר לגבי זמינותם של חומרי אריזה מיותרים.

סוניגו, כמו גם כל סוכניה, בקיאים בשיטות העדכניות לאריזה נכונה של חפצים אלקטרוניים, ויכולים לייעץ לכם או לארוז אותם עבורכם. עליכם לנתק את המכשירים מן החשמל לפני הגעתם של האורזים.

אריזה עם ערך מוסף

חברת סוניגו גאה באיכות האריזה שמוענקת ללקוחותיה. חומרי האריזה שלנו מותאמים למגוון רחב של פריטים, ממכשור אלקטרוני ואמנות יפה ועד לפריטים בעלי ערך רב שאין להם תחליף. השקענו בחומרים הטובים ביותר שקיימים בישראל ואף בחו"ל, בעוד שחלק מחומרי האריזה והאחסנה שלנו מיובאים עד אלינו באופן אקסקלוסיבי.

שיטות אחסון יעילות

לסוניגו מחסני אחסון בשטח כולל של 6,000 מ"ר (6 דונם) הממוקמים במרכז הארץ באזור גישה נוח ובקרבת נמלי הים והאוויר. המחסנים שלנו מתאימים לאחסנה לטווח קצר או ארוך, כאשר כל מטען ממוספר ומתויג מרגע כניסתו למחסן ומאוחסן בהתאם לתווי התקן המובילים בתעשייה

שימוש בטכנולוגיות מתקדמות

אריזה בולמת זעזועים מומחי האריזה שלנו עושים שימוש בטכנולוגיות הבאות על מנת להבטיח שהמטען המסחרי שלך יהנה מבטחון מירבי בתנועה: מד שיפוע, מד זעזועים, מד בקרת טמפרטורה, ריפוד סופג לחות, ארגזים בעלי דופן כפול

ביטוח תכולה

השותפות שלנו עם FIDI Faim מעניקה לנו תעודת ביטוח כנגד כמעט כל תרחיש אפשרי, ובמקביל מהווה תו של איכות השמורה רק לחברות ההובלה איכותיות ביותר. לכן אנו יכולים לומר בלב שלם שהמטען שלכם נמצא בידיים הטובות ביותר

מחשב העברות – הערכה חינם

הערכת מחיר ללא התחייבות

פרטי התקשרות:
צריכים עזרה?
דילוג לתוכן